Patrimonium logo
Logo Patrimonium

Ik huur

We zijn blij dat je deel uitmaakt van onze huurdersgemeenschap en willen je hartelijk bedanken voor het kiezen van een sociale huurwoning bij Patrimonium.

We begrijpen hoe belangrijk een veilig en comfortabel thuis voor jou is. Daarom streven we er altijd naar om veilige woningen van hoge kwaliteit aan te bieden voor verhuur. Zo kun jij met een gerust hart genieten van jouw woonomgeving. Er is onafhankelijke huurdersorganisatie (HPPG) die de belangen behartigt van huurders van Patrimonium. Op de website van de Huurders Platform Patrimonium Groningen vind je alles.

Belangrijke informatie op één plek

Op deze pagina staat alle informatie die je als huurder bij Patrimonium nodig hebt. Zo vind je hier alles over je huurcontract, mogelijkheden voor woningruil, opzegging van de huur, financiële zaken zoals huurtoeslag en huurverhoging, verduurzaming van je woning met zonnepanelen en energiebesparende maatregelen, het melden van reparaties en over onderhoudsactiviteiten. Alles op één plek!

Bij Patrimonium zetten we ons in voor meer dan alleen kwalitatieve huisvesting; we streven ook naar een duurzame en betrokken gemeenschap. Samen bouwen we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt en waar we kunnen zorgen voor een leefbare toekomst voor ons allemaal.

Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons Klantenpunt staat klaar om je te ondersteunen en ervoor te zorgen dat jouw huurervaring bij Patrimonium zo aangenaam en gemakkelijk mogelijk is. Je kunt ons mailen via klantenpunt@patrimonium-groningen.nl.

Je mag ook altijd contact opnemen met ons Klantenpunt via 050 529 9999.

Veel gestelde vragen

KWH klanttevredenheid

We werken doorlopend aan het verbeteren van onze kwaliteit: een goede dienstverlening en tevreden klanten. Daarom onderzoeken we of jij tevreden bent en waar het beter kan. Wij geven jouw adresgegevens door aan KWH. Dit mogen wij doen omdat het gaat om een eigen onderzoek. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft hiervoor een nadrukkelijke uitzondering gemaakt binnen de AVG (persoonsgegevens mogen wel gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek en statistiek). Als het in de rapportages uitsluitend gaat om cijfers, en niet om gegevens die terug te leiden zijn tot personen, valt ook marktonderzoek hieronder.

Jouw mening is belangrijk
In het onderzoek vragen we naar alle zaken waar jij mee te maken kunt krijgen. Een aantal voorbeelden:
 Handelen wij reparaties goed af?
 Komen wij onze afspraken na?
 Worden jouw klachten naar tevredenheid opgelost?
Voor het onderzoek ontvangen huurders vragenlijsten per e-mail of huurders worden gebeld om de vragen telefonisch door te nemen. KWH voert dit onderzoek voor ons uit. Misschien heb je zelf wel eens een vragenlijst ingevuld.

Bewonersinitiatieven

Leefbaarheid vergroten
Wij vinden de leefbaarheid in jullie wijk of straat belangrijk. Prettig wonen in een schone, veilige en gezellige buurt geeft het gevoel van thuiskomen. Daar zet Patrimonium zich voor in. Maar misschien heb jij als bewoner zelf ook goede ideeën om de leefbaarheid in jouw wijk of straat te verbeteren. Wij geloven namelijk dat bewoners een uniek perspectief hebben op hun leefomgeving en daarom soms het beste weten wat hun buurt nodig heeft.

Heb jij een wens?
Patrimonium stelt geld beschikbaar (max. €500) voor bewoners die een initiatief hebben om de leefbaarheid van hun straat of wijk te verbeteren. Dit gaat dus om ideeën die de straat of wijk een beetje schoner, veiliger of gezelliger maken. Denk bijvoorbeeld aan wat extra groen, het organiseren van een buurtbarbecue of een ander leuk idee.

Spelregels
Om in aanmerking te komen voor een financiële bijdrage moet het initiatief aan de volgende eisen voldoen:

  • Het initiatief komt de leefbaarheid van jouw straat of buurt ten goede
  • Het initiatief wordt voor en door de bewoners van Patrimonium georganiseerd
  • Alle straat- of wijkbewoners kunnen meedoen of meegenieten van het initiatief
  • Er is een overzicht van de kosten

Heb je een idee, wens of initiatief? Laat het ons dan weten via klantenpunt@patrimonium-groningen.nl. Wij beoordelen of het initiatief in aanmerking komt voor een financiële bijdrage. Dit laten wij jou binnen tien werkdagen weten.