Over huren
Wat fijn dat je bij ons een woning huurt of wil gaan huren! We hopen dat jij je bij ons thuis voelt. Op deze pagina vind je allerlei informatie over huren bij Patrimonium. Dit is zowel voor huidige als nieuwe huurders handig om te lezen. Mocht je iets niet kunnen vinden, dan kun je de zoekfunctie van de website gebruiken. Als je bij ons al huurder bent kun je zelf via Mijn Patrimonium al veel woonzaken regelen. Patrimonium heeft algemene huurvoorwaarden. Hierin lees je wat de afspraken zijn tussen jou als huurder en ons als verhuurder.
Huurbeleid
Mocht je informatie over ons huurbeleid willen lezen, dan kun je die hier vinden.
Heb je een klacht?
Wij doen ons uiterste best om zo zorgvuldig mogelijk te werken. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de kwaliteit van onze dienstverlening. Deze klacht kan over van alles gaan. Bijvoorbeeld over een reparatie die slecht is uitgevoerd of op zich laat wachten. Een medewerker die niet goed luistert of jou niet correct behandelt. Wij leren graag hoe het beter kan. Met behulp van jouw informatie kunnen we verbeteringen doorvoeren en je beter van dienst zijn.
Hoe dien ik mijn klacht in?
We vinden het belangrijk dat de klachtenafhandeling op een duidelijke en goede wijze gebeurt en dat je weet wat je daarin van ons kunt verwachten. Daarom hebben we een Brochure klachtenafhandeling gemaakt waarin staat aangegeven waar je klachten kunt melden met daarbij een schema van de wijze van behandeling van de klacht.
Een klacht indienen kan door het Klachtenformulier te mailen naar secretariaat@patrimonium-groningen.nl of te uploaden via het Klantportaal. Je ontvangt binnen 10 werkdagen van ons een (inhoudelijke) reactie.
Kom je er niet uit met Patrimonium?
Als je niet tevreden bent met de interne klachtenafhandeling (stap 1 en 2 van de brochure) volgt stap 3: je kunt je klacht voorleggen aan de onafhankelijke externe Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen. Zie ook hun folder en reglement.
Deze commissie is te bereiken via secretariaat@kc-groningen.nl of bereikbaar op 050-369 3698.
Kantonrechter/Huurcommissie
In een aantal gevallen kun je ook gaan naar de Huurcommissie of de Kantonrechter. Via deze link vind je meer informatie daarover. Tot slot is er nog een mogelijkheid om iets te melden bij de gemeente. Vanaf 1 januari 2024 heeft de gemeente Groningen een Meldpunt Ongewenst Verhuurderschap. Iedere huurder kan daar terecht.