Zonnepanelen
Bij Patrimonium werken we aan verduurzaming en zonnepanelen zijn daarbij belangrijk. Daarom vragen wij huurders van eengezinswoningen of ze interesse hebben in zonnepanelen op het dak. Zonnepanelen zorgen voor lagere energiekosten en dragen bij aan een beter milieu door duurzaam energiegebruik.
Eengezinswoningen
Als je in een eengezinswoning woont, ontvang je van ons een brief en een folder met informatie over zonnepanelen. In de folder lees je alles over het aanvragen van zonnepanelen.
Installatie door Firma Feenstra
Wij beoordelen je aanvraag en geven Firma Feenstra opdracht om de zonnepanelen op jouw dak te plaatsen. Ze gaan een afspraak met jou maken om te bekijken hoeveel zonnepanelen er geplaatst kunnen worden. Na het gesprek worden de zonnepanelen zo spoedig mogelijk, in overleg met jou, op het dak geplaatst en aangesloten in de meterkast.
Kosten en reparaties
De kosten voor de zonnepanelen worden betaald door Patrimonium, ook de kosten van een reparatie. Behalve wanneer er sprake is van schade en of vernieling. Twijfel je daaraan? Neem dan contact op met ons Klantenpunt. Je betaalt maandelijks een bijdrage in de servicekosten voor de aanschaf van de zonnepanelen. De hoogte van de bijdrage hangt af van het aantal zonnepanelen dat je kiest (minimaal 2 en maximaal 12).De bijdrage heeft geen invloed op de berekening van de jaarlijkse huurverhoging.
Vragen?
Heb je nog vragen? Stuur ons een mail via zonnepanelen@patrimonium-groningen.nl. Je kunt ook contact opnemen met ons Klantenpunt via 050-529 9999. We helpen je graag verder!
Veel gestelde vragen
Als je in een appartement woont, ontvang je geen brief van ons. We onderzoeken eerst de mogelijkheden voor het plaatsen van zonnepanelen bij appartementen.
Dit kan verschillen per flat, maar bij veel flats wordt het voordeel verrekend via de algemene servicekosten. De opgewekte stroom wordt afgetrokken van de algemene stroomkosten van de locatie, waardoor deze kosten evenredig worden verlaagd.