Reparaties en onderhoud
Bij Patrimonium vinden we het belangrijk om een veilige, duurzame en comfortabele woonomgeving te creëren voor al onze huurders. Op deze pagina willen we je graag helpen met nuttige informatie over het behoud en onderhoud van jouw huurwoning. Hier lees je meer over onze handleiding over renovatie en groot onderhoud.
Reparaties zijn soms nodig, en we begrijpen dat je snel en goed geholpen wilt worden. Je leest hier precies hoe je reparaties en eventuele gebreken aan jouw woning kunt melden. De medewerkers van ons Klantenpunt staan voor je klaar!
Onderhoud
Naast reparaties en veiligheid willen we ook dat jouw woning goed wordt onderhouden. Planmatig onderhoud is noodzakelijk om de levensduur van jouw woning te verlengen en ervoor te zorgen dat alles goed functioneert. Ontdek hier welke vormen van planmatig onderhoud we aanbieden en hoe je kunt bijdragen aan het behoud van jouw huurwoning.
Bij Patrimonium streven we ernaar om je niet alleen een woning te bieden, maar een thuis waar jij je op je gemak voelt. Samen werken we aan een prettige woonomgeving waarin jouw welzijn centraal staat. We hopen dat deze pagina alle informatie geeft die je nodig hebt voor reparaties en onderhoud.
Alles op een rij in het Onderhouds-ABC
Het Onderhouds-ABC laat zien welke veel voorkomende onderhouds- en reparatiewerkzaamheden je zelf moet (laten) uitvoeren en betalen. Alle huurders nemen automatisch deel aan deze fondsen. In de tabel is door middel van H Huurder, O Onderhoudsfonds F Fondsen t.b.v. riool en glas en V Verhuurders aangegeven waar wat onder valt.
Nieuw sluitsysteem
Wij zijn bezig met een nieuw sluitsysteem. De komende jaren maken wij de overstap naar een nieuw sleutelsysteem voor al onze woningen. Heb je een vraag over het nieuwe sluitsysteem dan kun je deze mailen naar sleutelsysteem@patrimonium-groningen.nl of vinden in dit overzicht.
Veiligheid
Veiligheid vinden we bij Patrimonium erg belangrijk. We bieden praktische tips en richtlijnen om inbraak te voorkomen en je woning te beveiligen. Samen kunnen we een veilige woonomgeving creëren waarin jij je thuis voelt.
Ook begrijpen we dat aardbevingsschade een zorg kan zijn, vooral in bepaalde regio's. Als je je zorgen maakt over aardbevingsschade, vind je hier informatie over hoe je dit kunt melden en wat je kunt doen om eventuele gevolgen te beperken.
Tuinbeleid
Er zijn woningen die over een eigen tuin beschikken. Dit is mooi! Je hebt als huurder de mogelijkheid om de tuin in te richten en aan te kleden naar eigen smaak. Het hebben van een tuin vergt natuurlijk ook onderhoud. Voor de inrichting en onderhoud van jouw tuin zijn kaders en richtlijnen beschreven in het tuinbeleid. Daarin staan ook een aantal handige tips om de tuin klimaatbestendig te maken. Door ons samen in te spannen voor een goed en netjes onderhouden tuin, zorgen we dat het prettig wonen is en blijft in de wijk.
Vragen?
Heb je nog een vraag? We helpen je graag verder. Je kunt ons mailen via klantenpunt@patrimonium-groningen.nl. Je mag ook altijd contact opnemen met ons Klantenpunt via 050 – 52 999 99.